26

Re: Modelařina a komerce

....Problem sehnat 180 motor ? To je mozna v Brne ale u nas zajdu ke svemu nejmenovanemu nejblyzsimu prodejci Bidovi :-) a on mi ji proda bez problemu...

...Myslim si ze Polna jasne ukazala ze i 180 neni pomala a reci o tom ze jeli porad na plnej plyn je nesmysl to se jen tak rika aby rec nestala .........

...NiMh 2/3 od GP jsou naprosto bezproblemove ....

Nevím zda to bylo chcíplíma baterkama nebo tím, že mám placku s nízkým těžištěm. Ale pokud jsem napsal, že 95% trati jsem jel v Polné se 180kou naplno, tak si za tím stojím. Na rozdíl od tebe jsem tu kategorii jel.

Co se týká dostupnosti motorů, tak je rozdíl zda sháníš jeden motor nebo padesát. My ty motory sháněli do „Březí“, do „Určic“ a do našeho modelářského kroužku. A dlouhodobě se to nedařilo.

Pokud jsem vám doporučoval řešení lehké LiPo (max 50gramů) + slabý stříďák, (max 3000) tak hlavně z důvodu úspor drahých gum a absence opakovaného nákupu motorů. Také mít jeden model a jednu elektroniku pro dvě kategorie mi připadalo dobré a levné řešení.

Opravte mě pokus se mýlím, ale mimo nápadu jezdit Mig280 + LiPo, jsem tady nenašel nic co by se hodilo pro kategorii STOCK. A když uvážím všeobecný a pro mě nesmyslný odpor k LiPolkám, tak nevím co do těch modelů chcete cpát. Na zázraky s pětiletými NiMh bych dnes už nespoléhal.

27

Re: Modelařina a komerce

Měl bych k diskusi o Stocku ještě jeden poznatek. Použití lipol a stříďáku by vedlo k hodně nízké hmotnosti modelu, což je dobře z hlediska opotřebení pneu, ale není to úplně ideální pro jízdní vlastnosti. Při různých pokusech s odlehčováním jsem došel k tomu že optimální hmotnost je cca 400g. Samozřejmě že pro Stock je tohle skoro až moc, ale je fakž že třeba při kolizi model již o cca 30g lehčí auto prostě odlétne. Nezaviněné kolize nelze nikdy vyloučit a pak se paradoxně lehký model dostane do celkem výrazné nevýhody. A jelikož stock jezdí často začátečníci bude osazení modelu velmi rozdílné a pochopitelně stejně tak i hmotnost. Já bych byl ohledně stocku pro zavedení minimální hmotnosti, ať je to pro všechny stejné. K pohonu už jsem svoje napsal. wink

28

Re: Modelařina a komerce

rad bych se zeptal jak moc velky problem, z hlediska vydrze motoru, je pouziti 2S lipolek s motorem 180? Je mi jasne, ze tezky prevod udela sve. Jde mi o to, zda se to nekde jezdi a kdo s tim ma nejake zkusenosti.

osobne se mi lipolky jako alternativa k 5cl NiMh libi vice.

Dik za nazor

p.s. nepoperte se mi tady :-)

29

Re: Modelařina a komerce

Já to jezdím v modelu 1/24.A po dvouletém ježdění je stále výkonný.
Asi ale bude rozdíl  v zatížení motoru při váze modelu cca 200g.
Což je polovina váhy modelu 1/18.
Konfigurace-zlatá 180/2x lipol 500 mAh.

30

Re: Modelařina a komerce

Měl bych k diskusi o Stocku ještě jeden poznatek. Použití lipol a stříďáku by vedlo k hodně nízké hmotnosti modelu, což je dobře z hlediska opotřebení pneu, ale není to úplně ideální pro jízdní vlastnosti. Při různých pokusech s odlehčováním jsem došel k tomu že optimální hmotnost je cca 400g..... wink

Hmotnost je pro úsporu gum klíčová. Nešetří se jen gumy ale celý model. A to jak při provozu tak při kolizi. Na Moravě má špička v kategorii OPEN modely od 320 do 360 gramů ( vyjímkou jsou modely s Mongoosem ). Dvojkolky jsou ještě lehčí. Takže problém se špatnými jízdními vlastnostmi asi nebude souviset s hmotností.

31

Re: Modelařina a komerce

rad bych se zeptal jak moc velky problem, z hlediska vydrze motoru, je pouziti 2S lipolek s motorem 180? Je mi jasne, ze tezky prevod udela sve. Jde mi o to, zda se to nekde jezdi a kdo s tim ma nejake zkusenosti.

osobne se mi lipolky jako alternativa k 5cl NiMh libi vice.

Dik za nazor

p.s. nepoperte se mi tady :-)

Funguje to, ale třeba u nás od toho kluci utekli hodně rychle, jelikož motor byl mimo optimální účinnost a hodně se to hřálo. Spotřeba motorů byla enormní. Dál už jsme to moc neřešili, ale určitě to fungovat může (ovšem jen s dobrým chlazením motoru). Třeba Ajgor tohle jel v Polné a fungovalo mu to výtečně (ovšem nevím jakou dosahuje životnost motoru).  Jiná věc je tohle použít ve 2WD, kde je možnost jít do hodně lehkého převodu a postavit velmi lehký model s minimem ztrát oproti 4WD. V 1/24 to je už dost odzkoušené, ale nutno dodat že to jezdí vesměs v modelu o dobrých 100-150 gramů lehčím než u 1/18.
Možna by by musela být špatná cesta Li-fe, které mají přeci jen nižší napětí a tak by byl motor míň zatíženej. Otázkou je ale jejich praktické osazení v modelu a dostupnost vhodných článků.

32

Re: Modelařina a komerce

Měl bych k diskusi o Stocku ještě jeden poznatek. Použití lipol a stříďáku by vedlo k hodně nízké hmotnosti modelu, což je dobře z hlediska opotřebení pneu, ale není to úplně ideální pro jízdní vlastnosti. Při různých pokusech s odlehčováním jsem došel k tomu že optimální hmotnost je cca 400g..... wink

Hmotnost je pro úsporu gum klíčová. Nešetří se jen gumy ale celý model. A to jak při provozu tak při kolizi. Na Moravě má špička v kategorii OPEN modely od 320 do 360 gramů ( vyjímkou jsou modely s Mongoosem ). Dvojkolky jsou ještě lehčí. Takže problém se špatnými jízdními vlastnostmi asi nebude souviset s hmotností.

Neměl jsem na mysli "špatné" jízdní vlastnosti. Máme taky modely cca 350-360g vyladěné na Open (dokonce ani s Mongoosem to nemáme o moc těžší), ale problém je skutečně v tom, že když se o takový model třeba jen otře standartní pročko s řekněme 420-450 gramy tak prostě odletíš jak balónek. Pokud se situace opakuje vícekrát a výsledek je vždy stejný, tak je jasný že minimální hmotnost hnaná do extrému může i škodit. Další věc je že model s malou hmotností může občas ztrácet grip, prostě v některém místě dráhy jakoby ulítne. Model s cca 400 gramy mi na stejné dráze na stejném obutí a se stejným pohonem tohle už neudělal. Jinak můj poznatek ohledně životnosti gum je takový, že není vůbec patrný rozdíl pokud má model 360g a nebo 400g a za tím si stojím. Mnohem větší vliv na celkovou životnost pneu má jejich vlastní provedení, použitý materiál a pochopitelně taky jízdní styl. wink
A mám-li řešit opotřebení modelů??? Ulomit bloky na M18 se podaří u jakkoliv těžkého modelu asi každému a to ostatní????  Kardany jsem jel celou sezónu standartní v plastu a bez znatelného opotřebení, ramena u nás nerozlámal ještě nikdo i přesto že mi z mantinelů občas lítají i třísky.
Prostě spotřeba náhradních dílů se u nás nijak neliší jestli jde o lehký speciál nebo o standartní pročko.
Pochopitelně ale připouštím že to bude asi jiné při vyšších rychlostech a na tratích v rozměrech, které preferuješ.  wink

33

Re: Modelařina a komerce

Osobní zkušenost mi říká, že hand made modely mají úspěch. Pouze na asfaltovém povrchu zatím trochu stagnují. Ale kobercový povrch jim prostě sedí. Mám s nimi při závodě vždy problém smile Hlavně na velkých tratích.

34

Re: Modelařina a komerce

Tak je něco nového v tomhle tematu?

Bydlím sice na Slovensku, ale služebně se pohybuji zhruba jeden den v týdnu u Brna v Pohořelicích nebo v Roudnici nebo v Jablonném v Podještědí a projíždím kolem Polné a zhruba polovina těchto cest je v pátek, není tedy problém přespat na hotelu, takže pokud v sobotu nebude vadit "cizinec" na závodech, já bych zájem teda měl  wink

Na cestě mám lehce jetého Scalpela. Dlouhá leta jsem jezdil 1:12 a pak 1:10, vše 2WD a mám zájem jezdit 2WD i nadále. Co nemám vyřešeno, je pohon. Jestli S300 a 3xNiMH nebo stříďák (jaký) a 2sLiIon. Pro stříďák hovoří "bezúdržbovost" a "neopotřebitelnost" na rozdíl od uhlíkové 300.
Jako příslušník +40 taky mám zájem jezdit spíš pomalejc  a levnějc. Viděl sem závody modelů 1:18 4WD na trati pro 1:10 a jezdil bych radši na kratší trati. Jestli 1,3 nebo 2 m šířka, no já radši tu širší, ať do nikoho nevrazím přeci jen po těch letech pauzy se musím ještě hodně učit a trénovat, jen toho času kdyby bylo víc, ne jenom práce a práce.

Mám za sebou vývoj a stavbu modelů 1:12 (před 1992) i 1:10, vyrostl jsem na ASSO 10LS, LRP Lynx a líbíli se mi i Coraly a dodnes mám pocit, že lepší nápravu pro 2WD než ASSO LS ještě nikdo nevymyslel a určitě budu spekulovat i nad Scalpelem. Prošel sem si i weby s "amatérskými" podvozky 1:18 v ČR a rád se na ně podívám i naživo. A i když máme v klubu soustruh, brusku, vrtačku, nějaký ten svěrák a chybí jen frézka, obávám sem, že na stavbu nebude hlavně čas, s tím už od loňska prudce zápasím, budu rád, když se dostanu na závody, buď jako jezdec nebo aspoň divák. A z klubových kolegů, dnes už leteckých modelářů, mě nikdo u aut nepodpoří  :cry:

Takže jak půjde vývoj v osmnáctkách v roce 2010?

35

Re: Modelařina a komerce

Tak je něco nového v tomhle tematu?

Bydlím sice na Slovensku, ale služebně se pohybuji zhruba jeden den v týdnu u Brna v Pohořelicích nebo v Roudnici nebo v Jablonném v Podještědí a projíždím kolem Polné a zhruba polovina těchto cest je v pátek, není tedy problém přespat na hotelu, takže pokud v sobotu nebude vadit "cizinec" na závodech, já bych zájem teda měl  wink

Na cestě mám lehce jetého Scalpela. Dlouhá leta jsem jezdil 1:12 a pak 1:10, vše 2WD a mám zájem jezdit 2WD i nadále. Co nemám vyřešeno, je pohon. Jestli S300 a 3xNiMH nebo stříďák (jaký) a 2sLiIon. Pro stříďák hovoří "bezúdržbovost" a "neopotřebitelnost" na rozdíl od uhlíkové 300.
Jako příslušník +40 taky mám zájem jezdit spíš pomalejc  a levnějc. Viděl sem závody modelů 1:18 4WD na trati pro 1:10 a jezdil bych radši na kratší trati. Jestli 1,3 nebo 2 m šířka, no já radši tu širší, ať do nikoho nevrazím přeci jen po těch letech pauzy se musím ještě hodně učit a trénovat, jen toho času kdyby bylo víc, ne jenom práce a práce.

Mám za sebou vývoj a stavbu modelů 1:12 (před 1992) i 1:10, vyrostl jsem na ASSO 10LS, LRP Lynx a líbíli se mi i Coraly a dodnes mám pocit, že lepší nápravu pro 2WD než ASSO LS ještě nikdo nevymyslel a určitě budu spekulovat i nad Scalpelem. Prošel sem si i weby s "amatérskými" podvozky 1:18 v ČR a rád se na ně podívám i naživo. A i když máme v klubu soustruh, brusku, vrtačku, nějaký ten svěrák a chybí jen frézka, obávám sem, že na stavbu nebude hlavně čas, s tím už od loňska prudce zápasím, budu rád, když se dostanu na závody, buď jako jezdec nebo aspoň divák. A z klubových kolegů, dnes už leteckých modelářů, mě nikdo u aut nepodpoří  :cry:

Takže jak půjde vývoj v osmnáctkách v roce 2010?

Ahoj, vítej mezi bláznama.... lol

Pokud se vyskytuješ v Jablonném v podještědí tak to máš k nám cca 40minut cesty. Každý nový jezdec je vítán, kalendář závodů najdeš na mém webu, bohužel zrovna závod plánovaný na tuto sobotu musím kvůli totálnímu vymražení sálu zrušit, ale jinak i když v menším počtu, tak zatím ještě jezdíme. Pokud bys potřeboval nějaký materiál třeba i na vlastní stavbu tak u mne to není problém. Sklolaminát vypiluješ a ostatní tu mám. U Scalplela je dost nedoladěných věcí ale pokud máš praxi s dvanáctinama tak si poradíš. wink

36

Re: Modelařina a komerce

Pokud se vyskytuješ v Jablonném v podještědí tak to máš k nám cca 40minut cesty. Každý nový jezdec je vítán, kalendář závodů najdeš na mém webu, bohužel zrovna závod plánovaný na tuto sobotu musím kvůli totálnímu vymražení sálu zrušit, ale jinak i když v menším počtu, tak zatím ještě jezdíme. Pokud bys potřeboval nějaký materiál třeba i na vlastní stavbu tak u mne to není problém. Sklolaminát vypiluješ a ostatní tu mám. U Scalplela je dost nedoladěných věcí ale pokud máš praxi s dvanáctinama tak si poradíš. wink


Jo, mapu už sem si podíval  wink Mohu se ozvat  a navštívit tě i mimo víkendu a termínu závodů někdy odpoledne? Rád si vyslechnu i rady ke Scalpelu, protože s 1:12 mám zkušenost jen do r.1992 a jediný fabrický podvozek, který sem mél v ruce v této velikosti byl Kyosho Plazma  :twisted:  Ale s desítkou ASSO jsem si poradil wink
Spíš než materiál bych měl zájem o hotové komponenty, když najezdíš měsíčne 6-8 tis. km, tak ti moc času na pilování laminátu nebo soustružení nezbývá  sad  Budu rád, když stihnu závodit/trénovat.

37

Re: Modelařina a komerce

Není problém se stavit kdykoliv, jen se ozvat trošku dopředu. Akorát je teď problém, že tu bude opravdu pouze o pokecu. Na dráhu se skoro nedá jít jezdit kvůli zimě. Se Scalpelem Ti poradím a to další domluvíme až přijedeš.
  wink

38

Re: Modelařina a komerce

Tak je něco nového v tomhle tematu?



Takže jak půjde vývoj v osmnáctkách v roce 2010?

Zdravím z Polné.
Už jsem tady na fóru dlouho nebyl, protože teď všichni diskutují na fóru
masters.cz
http://www.masters.cz/forum/index.php?forum=21
a tam je vlastně všechno, co je nového, řečeno.

Jinak když budete chtít se v Polné stavit, tak jezdíme (trénink) každou středu 16-18,00. Rádi uvidíme každého blázna do osmnáctin.

Závody v Polné budou 13.2.2010 - Šestihodinovka (závod týmů)
a pak 17.4.2010 - Volné mistrovství MICRO
Jsou samozřejmě všichni zváni.
Více je na:
http://www.rcautoklub.cz

39

Re: Modelařina a komerce

protože teď všichni diskutují na fóru
masters.cz
http://masterscz.phorum.cz/index.php?forum=21


Prostuduji

Jinak když budete chtít se v Polné stavit, tak jezdíme (trénink) každou středu 16-18,00. Rádi uvidíme každého blázna do osmnáctin.

Závody v Polné budou 13.2.2010 - Šestihodinovka (závod týmů)
a pak 17.4.2010 - Volné mistrovství MICRO


Jelikož okolí Polné znám a předloni sem ho dokonale projel na kole, tak určitě nezabloudím a myslím, že nabídku budu intenzivně využívat při návratu ze služebních cest z Litoměricka.

Šestihodinovku vedu v patrnosti a chystám se podívat, zatím jenom s fotoaparátem.