Téma: olej a natural 95 > michani
Zdravim. Koupil jsem si olej prosint2. Na obalu je napsano, ze se micha v pomeru 50:1 a u bajy je napsano, ze se ma michat palivo v pomeru 25:1, tak jsem z toho jelen a nevim, jak to mam namichat.
DIky
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zdravim. Koupil jsem si olej prosint2. Na obalu je napsano, ze se micha v pomeru 50:1 a u bajy je napsano, ze se ma michat palivo v pomeru 25:1, tak jsem z toho jelen a nevim, jak to mam namichat.
DIky
michej tak jak je pro baju.. 1:25
michej tak jak je pro baju.. 1:25
diky
Kupoval bych olej zásadně plnou syntetiku jako do ostrých krosek , např( motul 710/motul 800, castrol TTS, denicol s2 competition, a s tím mícháním možná na záběh by bylo dobré víc oleje, jinak když na obalu píšou poměr 50:1 tak ten olej je na to dělanej, tudíž by jsi to neměl zadřít, ale když dáš trochu oleje víc nic nezkazíš, akorát to bude víc kouřit..záleží hodně na kvalitě oleje.
***
pomer michani oleje s palivem udava vyrobce motoru...tudiz v tomto pripade 1:25
pokud je davano vice oleje do paliva, neznamena to ze to bude jen kourit, ale daleko rychleji odchazi svicka, tvori se vice karbon, coz zase muze "pomoct" k zapeceni pistniho krouzku atd.
***
pomer michani oleje s palivem udava vyrobce motoru...tudiz v tomto pripade 1:25
pokud je davano vice oleje do paliva, neznamena to ze to bude jen kourit, ale daleko rychleji odchazi svicka, tvori se vice karbon, coz zase muze "pomoct" k zapeceni pistniho krouzku atd.
jojo máš pravdu, ale vetšinou to velký množství karbonu dělá právě špatnej olej
no já jezdím taky na prosint a leju to do jawy 50 20(fichtla) poměr pro ten motor je 1:33 ale m2t a já mažu 1:50 tim prosintem a nic se za dva roky neprojevilo akorát míň kouří a karbon taky žádnej.takže bych mazal tak 1:40 abys to nepřidřel
No 1:50 do pionýra možná, ten jezdí na všechno! A hlavně netočí 19 tisíc otáček! Do Baji jsem na zajetí ředil v poměru 1:20 a ted jedu normálně 1:25! Méně oleje se bojím,ale jsou kluci co jezděj třeba 1:30,ale to vyžaduje velmi dobře naladěnej motor. Já v tom poměru ,ale nevidím žádný velký plus!
tak nato sem zapoměl že fichtl točí jenom 8000ot/min.Omlouvám se,ale na těch 19 000tis by to chtělo tu plnousyntetiku si myslím
No 1:50 do pionýra možná, ten jezdí na všechno! A hlavně netočí 19 tisíc otáček! Do Baji jsem na zajetí ředil v poměru 1:20 a ted jedu normálně 1:25! Méně oleje se bojím,ale jsou kluci co jezděj třeba 1:30,ale to vyžaduje velmi dobře naladěnej motor. Já v tom poměru ,ale nevidím žádný velký plus!
Tak to jsem nevěděl že motor u baji točí 19 000 otáček/minutu, nepřibarvil jsis to mainko?? to bych do toho lil jedině plnou syntetiku určenou pro příměsové mazání do ostrých krosek.., jinak se ten motor musí zadřít,
Pardon! Spletl jsem se. Točí klidně až 19500 otáček za minutu!
Proto tam leju plnou syntetiku Castrol R2 Racingbike. A Endurko: nic nepřibarvuju! :evil:
Já mam rád český výrobky, takže používám Mogul TSF v poměru 1/25 a šlape to jako fík, usazeniny 0, zkrátka spokojenost. Občas tam kvůli zvýšení kouřivosti přidávám trochu m2T co mi zbylo do fichtla, ale to jen pro pobavení publika, nemam totiž rád, když dvoutakt nečadí :-)
Důvod pro TSF mám takový, že jsem s VŠCHT a tam jsem se občas dostal k tomu, že kluci na ropě dělali testy olejů do aut, kde mogul byl vždycky mezi prvníma a to byl porovnáván i s olejema který stáli 2x tolik a víc.
Pověst Castrolu je pofidérní, v testech jejich oleje v porovnání se stejnou cenovou kategorií jiných výrobců povětšinou propadají. Ale sám jezdim v motorce Castrol GPS a motorka je po 60tkm jako z linky, takže to s nima tak hrozný nebude...
Neboli ať si jezdí každej co mu vyhovuje, ale pokud by se někdo dostal k testu olejů do RC dvoutaktů, tak by byl moc hodnej na něj hodit odkaz, protože pro špičkový závodění to může mít zásadní vliv.
bavorak: ohledně menšího poměru oleje je přínos jasný, protože olej zhoršuje průběh spalování, protože to neni benzin, takže čim je ho míň, tim motor líp točí, zvedá se do otáček atd, ale zase tam bude nějaká mez, kdy už je velký tření a motor se přidírá... Ale o tom by tu mohli poreferovat zkušenější.
Stím poměrem oleje a chodem motoru máš pravdu. Já jsem chtěl spíše říci,že pro naše(teda moje ) normální ježdění bohatě stačí poměr 1:25 a nemusím mít takovou obavu o svůj milovanej motůrek. A výkonu je tam furt dost na rozmlácení auta.
A s tou kvalitou olejů by mě to taky docela zajímalo, jak se vlastně věci maj!
Tak jsem to namichal 1:25, jak pisou u motoru. Uvidime, jak to dopadne:D:D:D:D je to dvakrat tolik, nez pisou na obalu oleje
U fichtla je dano 1: 33 a kdyz das min treba 1:50 tak to jede ale ten motor je delanej na to, aby byly ty bronzovy futra porad mastny coz pochybuju ze dosahnes s pomerem 1:50
to Indy: na obalu vetsinou pisou do pomeru 1:50
ale ty by jsi se mel drzet doporuceni vyrobce motoru
Willy: ono už nějaká doba uplynula od roku 1950 kdy zhruba motor do fichtla vylezl na světlo bóží a od tý doby se ty oleje dost výrazně pohnuly, takže stačí míň oleje při lepších mazacích schopnostech. Vďyť když s tim vylezli, tak se do dvoutaktu používal zásadně M6A, kde o nějakym dobrym spalování, mazání atd. nemohla být ani řeč.
Nehledě k tomu, že v motoru mam všude ložiska, nikde futra, ale je fakt, že pístní čep na klice byl ve futru, ale ten se moc netočí...
U fichtla je dano 1: 33 a kdyz das min treba 1:50 tak to jede ale ten motor je delanej na to, aby byly ty bronzovy futra porad mastny coz pochybuju ze dosahnes s pomerem 1:50
Moc nesrovnánej motor fichtla který točí okolo 6500 s motorem u baji, a hlavně když se píše na obalu že se to míchá v 1:50 tak syntetický olej je dělaný tak aby se to nezadřelo..pokud se budeme bavit o plně syntetických olejích určený pro 2t vysokootáčkové motory..jinak jak bylo řečeno víc oleje snižuje "ostrost motoru" a u méně kvalitních olejí se tvoří více karbonu, tohle téma bych asi nechal na odborníky..
to willi:kdybych mazal m2t 1:50 tak to do hodiny zadřu,protože m2t se dělá ze zbytků.Proto jsou lepší oleje jako shell,mogul,castrol,olleo mag i excel kterejma můžeš mazat 1:50 bez problému(do fichtla)ale na 19 000 ot/min(baja) by to chtělo plnousyntetiku.Můj názor
to willi:kdybych mazal m2t 1:50 tak to do hodiny zadřu,protože m2t se dělá ze zbytků.Proto jsou lepší oleje jako shell,mogul,castrol,olleo mag i excel kterejma můžeš mazat 1:50 bez problému(do fichtla)ale na 19 000 ot/min(baja) by to chtělo plnousyntetiku.Můj názor
Hlavně Ne Mogul!!! To si pleteš! Je to Motul!!!
paul120 napsal:to willi:kdybych mazal m2t 1:50 tak to do hodiny zadřu,protože m2t se dělá ze zbytků.Proto jsou lepší oleje jako shell,mogul,castrol,olleo mag i excel kterejma můžeš mazat 1:50 bez problému(do fichtla)ale na 19 000 ot/min(baja) by to chtělo plnousyntetiku.Můj názor
Hlavně Ne Mogul!!! To si pleteš! Je to Motul!!!
já znám mogul tsf. motul neznám
Debata o ničem,už se tady to míchání paliva probíralo xkrát,jen jsou prostě lidi líný hledat měli by to tady admíci trochu pročistit.
Svatá pravda. Občas mi připadá, že lidi si koupí auto a nejsou schopni ani přečíst návod k modelu natož toto velmi obsáhlé forum. Ale pro shrnutí:
Vždy uvádí poměr oleje s benzínem VÝROBCE modelu a nikdo jiný......!!!!
Prosím admina aby toto vlákno smazal, protože takovýchto vláken tady je poslední dobou hodně a nejdou přehlédnout..
no hlavne je potreba dodrzet pomer ktery doporuci vyrobce modelu a v tomto pripade 1:25 coz jednoduse znamena ,ze na 1l oleje prijde 25l benzinu,nebo pro tebe jednoduseji 1dcl na 2,5lnaturalu,tim se rid a nic nezkazis
Zdavím v Novém roce. Používám Motul 710 1:33
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.