1

Téma: Speedpassion emotion 1/18

Ahoj lidi, od zimní sezony plánuju jezdit kategorii 1:18 on-road. Pochopil jsem, že na drahách, jaké jsou třeba na Xray challenge Morava se bez střídavého systému neobejdu. A jsme u toho. Kterou značku vybrat? Líbí se mi Speed passion emotion s motorem 7800, ale nemám s touto kategorií moc zkušeností, takže bych si rád nechal poradit. Mám ho vzít/nevzít, popřípadě doporučte s čím máte dobrou zkušenost vy. Moc díky za odpovědi.
P.S. na cenu nehledím, hlavně ať mám v autě kvalitu a ne šmejda

2

Re: Speedpassion emotion 1/18

v xray challange bývají většinou předepsané motory - značka a obvykle jsou od kořínka, tak mrkni do regulí, to bude asi nej.

3

Re: Speedpassion emotion 1/18

Já jsem u Kořínka ještě v zimě jezdíl 10ky stocky a tam motory předepsané byly, ale v 18tinách předepsané nejsou, stejně jako nejsou předepsané nikde jinde. Jde mi o to zjistit, jestli má někdo ze závodících lidí zkušenost s tím speedpassionem nebo s něčím jiným, co funguje.

4

Re: Speedpassion emotion 1/18

No já mám od fy Novak střídavý systém Moongose (tak nějak se to píše  :oops: ). Pro mě je velkou výhodou, že je senzorový, což mi zaručuje na plynulou jízdu.

5

Re: Speedpassion emotion 1/18

Fibiku, přesně nějakou takovou odpověď jsem si představoval. Já vidím v tom speedpassionu výhodu v rozměrech a hmotnosti, ale toho, že je bezsenzorový se právě trošku bojím, protože z 1:10 jsem zvyklý na plynulý chod. Je v těch senzorových a nesenzorových systémech takový rozdíl v plynulosti? Já jsem s bezsenzorovým motorem nikdy nejel.

6

Re: Speedpassion emotion 1/18

Fibiku, přesně nějakou takovou odpověď jsem si představoval. Já vidím v tom speedpassionu výhodu v rozměrech a hmotnosti, ale toho, že je bezsenzorový se právě trošku bojím, protože z 1:10 jsem zvyklý na plynulý chod. Je v těch senzorových a nesenzorových systémech takový rozdíl v plynulosti? Já jsem s bezsenzorovým motorem nikdy nejel.

Ten rozdíl je a celkem znatelný, ale....
je to trochu složitější než si většina myslí. Bezsenzorový regulátor může fungovat velmi dobře za předpokladu že motor není přetěžován, tedy že se jede lehký převod. Pokud se ale dohání chybějící KV převodovým poměrem, tak to je špatně a motor zejména při rozjezdu nejde plynule. Ovšem podobná situace nastává taky v případě že jsi na pomalejší trati, máš motor s vysokým KV a potřebuješ ubrat. Pokud nestačí co nejlehčí převod a musíš výrazně omezit plyn na vysílači elektroniky, tak nastane velmi často podobný problém. Ten je ale pak taky závislý na typu vysílače, u některých to je horší, u jiných to je celkem v pohodě. Obecně mohu po celkem obsáhlých zkušenostech napsat, že pokud bych byl nucen jezdit na desetinových tratích osmnáctiny, tak jedině s Mongoosem od Novaka a pochopitelně motor s nejvyšším KV. Jelikož ale preferuju traťe opravdu odpovídající měřítku 1/18, tak tam bohatě stačí DC pohon Speed 370. Ale kdybych se i na nich rozhodl pro AC, tak opět vítězí Mongose, ovšem nejspíš prostřední KV a k němu nejlehčí možný převod. wink Jinak s tou hmotností a instalací Mongoose to není tak kritické. Především osmnáctina pod 400g je pro ostatní celkem snadný terč, prostě stačí velmi malý kontakt se soupeřem (sandartní hmotnost M18pro je kolem 450g) a odlítne, navíc výrazněji pod 400g (dá se posatvit model i kolem 360g) začíná být někdy problémem nevyzpytatelné chování gripu modelu. Optimum (pro jízdní vlastnosti a pro spotřebu pneu) je tedy kolem 400g a to jde snadno dosáhnout třeba pomocí konverzního setu který pro Mongoose a Xray M18 či M18pro dělám.
Jinak není špatná volba Tekin (máme to prověřeno v hodně modelech) a zde to je s lipol hmotnostně i dost pod 400g a pak je skoro lepší auto dovážit. Speed Pasion neznám, takže nemohu jeho vhodnost posoudit ale předpokládám, že to bude podobný jako Tekin či jiné bezsenzorové pohony pro osmnáctiny. wink

7

Re: Speedpassion emotion 1/18

Zajímal by mě rozdíl mezi Speed passion emotion a EZrun Brushless Sensorless 18A-SL-H. Vypadá to úplně stejně, jen to stojí půlku. EZrun jsem zkoušel a regulace nic moc.

Moravu jezdím a doporučil bych ti combo Tekin. Na XCH to vyhrálo většinu závodů jak v zimě , tak v létě. S Mongoosem jsem jel pár závodů a regulace je to skvělá. Ale vrátil jsem se k Tekinovi. Chybělo mi přehledné a přesné programování jak na regulátoru tak přes PC. A ještě víc mi vadilo vysoké těžiště, velikost comba a hmotnost  . S Tekinem jsem cca na 330g.

8

Re: Speedpassion emotion 1/18

Se Speedpassion jezdil Víťa Parák v Polné v květnu na Mistrovství 1:18 (a také s ním vyhrál kategorii Open) - takže zkušenosti určitě má, a pokud vím tak si nestěžoval.

Jinak rozdíl mezi Speedpassion a EZRun alespoň podle dostupných informací:

Speedpassion emotion
Proud  trvalý              20A                   
Špičkový proud         100A         
Vnitř.odpor               0,005Ohm   
BEC                         6V/1,5A 
cena                        125 $   

Ez run 18A SL H
Proud  trvalý             18A
(někde uvádí i 35A ,ale už z názvu se mi to nezdá)
Špičkový proud         50A
Vnitř.odpor               0,01Ohm
BEC                         6V/1A
cena                        50 až 65 $

Dle popisu jsou i rozdíly v možnostech nastavení, ale jinak vypadají opravdu jak dvojčata z jedné dílny...
On vypadá ale podobně i Venom V18 Pro Brushless ..

RASKU - měl jsi možnost je porovnat vedle sebe ?? Ten rozdíl ceny se mi zdá až moc velký. Běžné bezsenzorové komba jsou cenově pořád okolo 100 $ ?

9

Re: Speedpassion emotion 1/18

EZ run je tuším čistokrevná čína, ten druhý je jistě také čína ale přebalená v Německu jestli se nepletu, takže z toho plyne ten rozdíl ceny.
Už jsem se s tím setkal v poslední době několikrát a je to často v rozdílu sto i více procent. Naprosto shodný produkt (třeba model Alien-power) prodávaný pod německou nálepkou např. za 150 eček, v číně koupíš pod jiným označením za tuším 130 USD včetně střídavýho komba a baterky. Takže asi tak nějak.... wink