26

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

to:  VS charlie

videl jsi nekdy porovnani FG at uz marder nebo baja  s Monsterem  od FG ??

asi zrejme ne, protoze jeho jizdni vlastnosti by se mohli nazyvat splasena skakava koza

mel jsem tu mozoznost porovnat svezeni s FG HPI a od FG monstrem a vzivote bych do toho nesel, proste nevim cim to bylo , mozna ze to delaji velka kola, ale jizda mi prisla opravdu splasena, konstrukcne je to opravdu stejne auto az na 8 tlumicu ktere jsou mozna i zbyecne

27

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

... omlouvám se za ten příspěvek mimo mísu, nevšiml jsem si toho požadavku na benzín. 

Ale chtěl jsem se v souvislosti s tím zeptat, jestli už jste někdo přemýšlel nebo dokonce zkoušel dostat benzínový motor do Savíka?
Jde to ? Je tam na to místo když by se Savík přehodil na prodloužené šasi? Máte někdo auto na benzín a Savíka současně?
Z hlediska provozních nákladů by to mohlo být zajímavý, ale je to jen nepodložená myšlenka.

Petr

Spektrum DX3R a DX3E, Truggy HB D8Te, Strada XT, CR-01 Toyota Landcruiser.
http://balzac.rajce.idnes.cz/

28

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Uz si vydel motor z 1:6? smile Hned len hmotnost.
Bolo by na tom savikovy treba vymenit tolko veci ze uz by to nebol savik.

29

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Uz si vydel motor z 1:6? smile Hned len hmotnost.
Bolo by na tom savikovy treba vymenit tolko veci ze uz by to nebol savik.

No právě, že v reálu neviděl, proto jen takhle teoretizuju :-)).
Díky za reakci.

Petr

Spektrum DX3R a DX3E, Truggy HB D8Te, Strada XT, CR-01 Toyota Landcruiser.
http://balzac.rajce.idnes.cz/

30

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Tak už ho nechte, každý neví všechno..
Pořád lepší, než to ředění paliva lihem ... lol

Teď zpátky k původnímu tématu.
Byl jsem se dnes mrknout (původně) u Bayera, z toho původně si můžete udělat předběžnou představu, jak to asi dopadlo...
Já věděl, že tam nemám jezdit.. 8O

Prohlédl jsem si monstra, měl jenom Hamra i když je to jenom věc karoserie. hamr se mi nelíbí.
Prohlédl jsem si Mardra a Baju 4WD a 2WD, zhodnotil situaci a jak už asi tušíte, koupil jsem FG RTF.
Nakonec jsem se rozhodl pro FG Baju 2WD, zejména pro to, že monster je až moc "hamatný", to se tak z fotek nepozná, jak moc.
A proč 2WD a ne 4WD, když rozdíl ceny je asi 4 tisíce ?
Má to pár důvodů , mimo té ceny samozřejmě..
s 2WD je lepší legrace a musí se umět řídit..
4WD je sice lépe řešena, než 2WD, krytování převodů, jiná konstrukce přední nápravy a podobně.
Na druhou stranu to řešení hodně zvyšuje hmotnost a namáhání předku, a výkon motoru už je na hraně únosnosti (údajně)..
Ta hmotnost předku bude mít vliv na nedotáčivost 4WD

Sečteno a podtrženo, mám pěknou červenou (s tím panáčkem) 2WD FG Baju a doufám, že mi to bude stačit a že jsem neudělal moc velkou chybu - čas ukáže.. roll

FG Baja 2WD, MTA4-S28 a další....
http://vscharlie.rajce.idnes.cz/

31

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

to: VS_Charlie  Tak ať ti to pořádně jezdí 8)

32

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

No skoda ze si nekupil toho hummra.
Rad by som ti vymenil Monster kasnu za Hummer kasnu. wink

33

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

dobre jsi udelal, schvaluju ti to, 
vitej do klubu Bajistu

34

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

No jo, "v klubu bajistů.." ale není to HPI Baja, snad příště.. wink

Jinak právě jsem se vrátil z hradu... lol
Z plochy, byl jsem to vyzkoušet a moje první poznatky ze "zabíhacího"  ježdění po rovince, jsou následující...
1 - Není tam Failsave, budu ho muset dokoupit. (už jsem ho objednal.)
2 - Jako přijímačovky tam jsou MiCd 1500mA, je pravda že jsem je nenacykloval, jenom dobil, ale i tak mi "zdechly" po 15 minutách..
3 - Motor šlape jako hodinky, s olejem Titan Symix SL 1/25 vůbec nekouří a neprská, ale taky jsem to nevytáčel, jenom popojížděl se změnou otáček..
4 - To auto je šíleně nedotáčivé i ve 2WD, ale snad to spraví poštelování tlumičů a přední nápravy - geometrie.
5 - Plato na uchycení serv a přijímače je měké, chtělo by zpevnit a uchytit ve třech - čtyrech bodech. Časem si udělám z duralu.
6 - Chtělo by to dodělat průchodky - vedení táhel plynu a brzdy, tato táhla jsou hodně dlohá a zbytěčně se prohýbají a rezonují..
7 - Zakrytování karoserí je slušné, dovnitř toho moc nelítá, při mém zabíhacím ježděni se tam zatím nedostalo nic.
8 - Kola nejsou nic moc, sice jsou funkční, ale vzhledově - podle mě brrrrr... Časem si udělám jiný čtyřhran a dám tam kola z HPI Baji. Jinak někde na netu jsem minulý týden viděl k mání "adaptér", po jehoš našroubování jdou na FG namontovat origo kola HPI..

No a to je zatím všechno, napůl kosmetické a napůl jiné věci, které by chtělo pro klid duše udělat lépe. Aspoň já bych to řešil rozhodně jinak.. wink

P.S: Takto nějak si představuji "stručné" informace, když se někdo ptá. Samozřejmě časem to chce doplnit a upřesnit podle zkušeností, ale na 15 minut ježdění je toho zatím dost..
Nic ve zlým.    big_smile

FG Baja 2WD, MTA4-S28 a další....
http://vscharlie.rajce.idnes.cz/

35

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Zdar,

ad,1 Aky si objednal? Vrelo odporucam so zhasinanim motoru, odskusane, super.
ad,5 Suhlasim, silne servo riadenia alebo servo pri brzdeni dost plato pohne.
ad,6 Tak toto som xcel riesit bovdenom, uz mam aj vsetko nakupene (cca 40SKK) ale neako som sa k tomu nedostal (Monster si aj tak jazdi ako xce, tak neake "rezonovanie" plynu ma netankuje

36

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Zatím mám objednané u kluků na Helimánii tři druhy..
Odebrat je nemusím, stejně je chtěli do prodejny koupit - objdenali je od Astry, kdo ví, kdy jim to příjde.
Zrovna teď brouzdám po netu a vybíram nějaké vhodné - pls. dej mi link do SZ jaký typ jsi koupil..
Mám ještě vysílač na 2,4GHz s FS, ale moc mu nevěřím, prototo zatím chci řešit tím externím na Hiteca 40MHz.

To rezonování mi taky nevadí, to je jen spisovnější výraz pro to, že je to strašně volné. Toto mít u letadla, tak spadnu hned při startu.

P.S: Pokud můžeš, dej mi návod, jak jsi to chtěl řešit přes ten bowden..
Jo a ještě něco, Monstra jsem mimo jiné nebral taky proto, že Baja se mi i s rezervou vejde do kufru mého Fiat Grande Punto a to je plný věcí pro letadla.
Nářadí, přípravyk, kanistry s palivem, lehátko na letiště - Graupner židle a spousta jiného.
Do mě kdyby někdo ze zadu bouchnul, tak ta "prda" z paliva, kterém tam vozím, bude slyšet až v blavě.. lol

FG Baja 2WD, MTA4-S28 a další....
http://vscharlie.rajce.idnes.cz/

37

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

gratuluju, Charlie ke koupi Bajaji, kola rozhodně plánuj vyměnit, já jsem jezdil tyhle originály a když jsem přešel na kola a la Hpi Baja tak to byl obrovskej rozdíl, hlavně v zatáčkách ten předek drží o 300% líp, takže sem fakt nadšenej, jinak plato na serva zatim neřešim, dokud to brzdí a zatáčí ....,

E-Revo - Xerun 150A+SD4274 2200KV Combo, Sanwa MX3-X

38

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Díky... smile

Jak jsi tam ty kola napasoval ??
Dělal jsi jinou kostku ?


P.S: Nevíš kde se ná sehnat podrobný výkres součástí a sestavení - i s rozměry ?
Já k tomu od Bayera dostal jen návod pro 5-tileté děti o 4 stránkách. jak startovat motor, nabíjet baterku a podobně.
Jinak nic. :cry:

FG Baja 2WD, MTA4-S28 a další....
http://vscharlie.rajce.idnes.cz/

39

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

redukce se nedela, 
kupujou s kola od FSka ktere maji stejny rafek jak HPI ale unasec  FG

napis Jeanovi rad si posle SZ  co a jak dal

jinak ja mam ted dobrou cenovku na nalepena  kola od DLD

40

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Redukce se dělá,na davemotors je mají od AMS

41

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

mas pravdu opomnel jsem

ale vzhledem k cene se to podle me ani nevyplati,  spis sikovnej soutruznik

42

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Už na tom pracuji,nakreslím to a nechám vyrobit.

43

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

na kolik ta redukce priblizne vyjde???

44

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

jsem cekal ze ten sikovnej soustruznik se ozve  HIHIHI

45

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

Přibližně minimálně na litr

46

Re: Monster - Truggy 1/5-6 (benzin)

No to se uvidí co řekne soustružník,dnes mu pošlu nákres.