Téma: Raptor MRT18 - Novinka v M18 On road
Co na to říkáte ???
http://www.online-rc.cz/?p=392
není to na osmnáctinu poněkud složité ?? a hlavní přínos této úpravy mi je poněkud nejasný ...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Co na to říkáte ???
http://www.online-rc.cz/?p=392
není to na osmnáctinu poněkud složité ?? a hlavní přínos této úpravy mi je poněkud nejasný ...
No tak nejsou prvni kdo udelal 4WD 1/18 s reminkem a nezavislyma napravami, ale budis jen ta podobnost s xrayem je az prilis trapna, mobli to udelat jinka, teda pokud to nebude pouze upgrade na xraye , pockame si na cenu
Mi to přijde opravdu jak konverze na XRay, ta podoba některých dílů je fakt velká, prostě jen řemínek do M18..
Mno nevím co sem viděl xraye u kluků tak mi to fakt taky příjde jak jeho zmenšenina..:D
Designer od Alien Power: Hmmm hmmm ten xray is nice.... ouu yes šmik šmik a je tu new alien power 1/18..:D:D:D
Mám pocit, že to bude pěkný sběrač špíny, chlupů z koberce apod.
Nechtěl bych ty diferenciály čistit po každé rozjížďce
Co na to říkáte ???
http://www.online-rc.cz/?p=392
není to na osmnáctinu poněkud složité ?? a hlavní přínos této úpravy mi je poněkud nejasný ...
Přesně tak, podle mne nesmyslná snaha něco dát na trh "za každou cenu"
Taky nechápu v týhle kategoorii přínos řemínku. Dělal to WWS a rozhodně se nedá říci, že by prorazil, spíše naopak. Ta firma dnes už skoro neexistuje.
Tohle asi dopadne podobně.....jenom jiná varianta Xreje. Myslím že větší smysl než vymýšlet řemínkový pohon je dělat optimalizace Xreje z hlediska rozložení hmotnosti, komponentů, zúžení šasi atd....Vyřádit se na tom dá slušně, ale řemínek????
A nebo pak stvořit úplně nový auto.....
Co na to říkáte ???
http://www.online-rc.cz/?p=392
není to na osmnáctinu poněkud složité ?? a hlavní přínos této úpravy mi je poněkud nejasný ...
Přesně tak, podle mne nesmyslná snaha něco dát na trh "za každou cenu"
Taky nechápu v týhle kategoorii přínos řemínku. Dělal to WWS a rozhodně se nedá říci, že by prorazil, spíše naopak. Ta firma dnes už skoro neexistuje.Tohle asi dopadne podobně.....jenom jiná varianta Xreje. Myslím že větší smysl než vymýšlet řemínkový pohon je dělat optimalizace Xreje z hlediska rozložení hmotnosti, komponentů, zúžení šasi atd....Vyřádit se na tom dá slušně, ale řemínek????
A nebo pak stvořit úplně nový auto.....
Firma WWS si nikdy nedelala svetovou reklamu, je to firma ktera funguje v nemecku. A pokud nekdo neco chce musi si to z nemecka objednat. My mame doma od nich dvoukolky 1/18 co delaji a musim rict ze pomer zpracovani a funkcnost to ma mnohem vetsi jak xray, dily se zdaji byt z obyc. plastu, ale vydrzi mnohem vice, za 3roky jezdeni jsem na to auto nesahl, nic neulomil ani loziska nemenil. Myslim si ze v nemecku je to treba jezdi ty WWS ale vzhledem k tomu ze to neni velka firma tak to ma drahe a jaksi ne kazdy si to muze dovolit. Mit ty penize tak uz to WWS 4WD mam.
Jen na doplnění informací. Podle všeho je model původem z Asie a Alien Power není výrobcem.
Jaká bude kvalita provedení modelu je v ten moment jednoznačně velká hádanka.....
Pánové, koukám, že toho víte víc než jsem si myslel a musím dát za pravdu za ty vaše úvahy...
Jenom prosím o všeobecné vysvětlení výhody řemínku a kardanu. Proč zrovna píšete, že to bude sběrač špíny a různé havětě.
Každopádně se pokusím víc zjistit, kdy jde na trh a za kolik to bude stát...
Pánové, koukám, že toho víte víc než jsem si myslel a musím dát za pravdu za ty vaše úvahy...
Jenom prosím o všeobecné vysvětlení výhody řemínku a kardanu. Proč zrovna píšete, že to bude sběrač špíny a různé havětě.
Každopádně se pokusím víc zjistit, kdy jde na trh a za kolik to bude stát...
Vždyť je to jasné, kardan jde do téměř dokonale utěsněné skříně s převody. Vstup řemene nikdy utěsnit nejde. Na zuby řemene se budou spolehlivě nachytávat nečistoty, nemluvě o vlivu statický elektřiny. To vše v kombinaci s malými rozměry a nižší světlosti než má desetina bude přinášet značný potíže. Nemluvě o omezený životnosti řemenů (kardan je prakticky nesmrtelný).
Jinak podle mých poznatků při úpravách Xreje jsou pro zlepšení výkonu důležitý úplně jiný věci než řemínek. Podvozek je třeba zůžit, vše dostat co nejníž aby výsledný těžiště bylo nízko. Je třeba vše maximálně odlehčit a uspořenou hmotnost následně vložit v podobě zátěže do podélné osy auta někam pod kardan a tím si ještě polohu těžiště vylepšit. Optimální hmotnost (pro dobrý grip a stabilitu) je cca 400-420g. Dobré by případně bylo rozšířit nápravy eventuálně použít o něco širší kola (viz situace na Moravě, kde široké 2WD suverénně Xray porážejí).
Jistě by nebylo od věci zkusit jiné zavěšení kol (obdoba WWS), ale to je konstrukčně dost složité, bylo by dobrý zmenšit kardanové skříně a ještě další úpravy.
Nic z toho Alien Power nepřináší. Je to v principu téměř kopie M18, jen předělaná na řemínek. A jelikož je původ modelu v Asii, tak si myslím že použití řemínku není kvůli výhodnosti či nějakým lepším parametrům řešení, ale prostě kvůli tomu aby se nedostali do sporu s Xrejem ohledně autorských práv.
Úvaha, že by mohl být přínos řemene v tom že má nižší ztráty apod. Je taky vcelku zbytečná když uvážíme jaký přebytek výkonu mají současné AC motory v osmnáctinách.
Úvaha, že by mohl být přínos řemene v tom že má nižší ztráty apod. Je taky vcelku zbytečná když uvážíme jaký přebytek výkonu mají současné AC motory v osmnáctinách.
Ak vezmeme ako analógiu vývoj v kat. 1:10 tak ten remienkový pohon nemusí byť len kozmetickou úpravou. Hlavným problémom kardanových podvozkov 1:10 bol veľký gyroskopický efekt spôsobený pozdĺžne uloženým motorom. Začal sa markantne prejavovať až u veľmi výkonných motorov v kat. modified. Takže M18 a MRT18 s motorom radu 180 nemá zmysel porovnávať, ale pri použití motora Mongoose 8.5 už môže byť výhoda remienka a priečne uloženého motora zreteľná.
Každopádně se pokusím víc zjistit, kdy jde na trh a za kolik to bude stát...
V Nemecku sa už predáva a stojí 149€.
Úvaha, že by mohl být přínos řemene v tom že má nižší ztráty apod. Je taky vcelku zbytečná když uvážíme jaký přebytek výkonu mají současné AC motory v osmnáctinách.
Ak vezmeme ako analógiu vývoj v kat. 1:10 tak ten remienkový pohon nemusí byť len kozmetickou úpravou. Hlavným problémom kardanových podvozkov 1:10 bol veľký gyroskopický efekt spôsobený pozdĺžne uloženým motorom. Začal sa markantne prejavovať až u veľmi výkonných motorov v kat. modified. Takže M18 a MRT18 s motorom radu 180 nemá zmysel porovnávať, ale pri použití motora Mongoose 8.5 už môže byť výhoda remienka a priečne uloženého motora zreteľná.
Desetiny jak víš nejsou moje specialita, přesto uznávám že pokud jde o gyroskopický efekt asi budeš mít pravdu, nicméně když uvážím, že současné výkony pohonů osmnáctin jsou řekl bych dost na hranici možností podvozků (často za hranicí možností pilotů) a když vezmeme v úvahu, že na rychlých kobercových tratích kde ten 8,5T motor využiješ stejně 4WD stroje prohrávají, protože nikdy nemohou díky rozvodům pohonu a systému zavěšení kol dosáhnout na parametry 2WD osmnáctinových placek, tak bude přínos řemínku vesměs hypotetický. Spíš jak jsem psal výše přinese víc problémů než užitku díky otevřenosti kardanů, větší složitosti systému atd. Jak to bude se schopností konkurence mezi M18pro a Alien Power se rád nechám překvapit.
2WD a 4WD som ani nechcel porovnávať skôr som reagoval na tvoju poznámku o prínose MRT 18 oproti M 18. Myslím si, že remienkový pohon by mohol byť prínosom práve pre zlepšenie jazdných vlastností pri použití veľmi výkonných striedavých motorov. Je to skutočne len teória a až prax ukáže na koľko bude remienkový pohon výhodnejší ako kardan.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.