Téma: TRAXXAS Summit
Ahoj,
jak už víte od nytráka Honzík se konečně dočkal a má svého mazla doma. Jelikož já sem byl ten kdo spáchal náležitosti kolem objednání, platby a vyzvednutí na poště byl jsem první komu se dostal do drápů :twisted:
No a zde s dovolením Honzy a nytráka přináším můj první pohled na toto auto.
Takže jaký je první dojem z auta po vybalení z krabice? "Kurňa to je velkýýýý" a druhý pohled? "fakt, že joooo nevěřím" 8O
Musím se přiznat že je to první model od Traxxasu, kterým vidím naživo.
Můj první dojem je hodně plastu, ale kvalitního.
Takže pánové vím, že je vás hodně, kteří se na něho těšíte! Tak zde je krátký fotoromán z prvních dojmů a mého pohledu:
Takže je pátek 17.00 přijíždím domu z práce a ve schránce oznámení o uložení balíku na poště, bez dobírky a zasílací pošta USA. Říkam si sakra, to je fofr po 7 dnech od objednání na ebay je to doma a to jsem ještě o den později po zaplacení doplácel dopočtené poštovné takže v reálu 6 dní 8)
Letím na poštu a v duchu si říkám, není tam dobírka, je to rychle to bude bez cla, vyzvedávám to na poště a je to tak na balíku razítko bez cla
"Amíci" bez toho abych je o to žádal Summita celého rozbalily dali do neoriginální noname hnědé krabice, všechny pytlíky s návodem, a klíči pootevírali, aby vše vypadalo, ne nově a na krabici udaly cenu 80 USD. Toto je standardní postup, jak ojebat mašinérii poplatků jak pro ně tak pro nás, ale Američani to nedělají, protože pokud jim na to přijdou dostanou tučnou pokutu. takže o toto ani nežádám, protože předem vím jak to dopadne. O to více mě překvapilo, že takto Summit dorazil 8O
Tak takto vypadala krabice s uloženým Summitem
Obsah krabice zabral celý stůl
Klasicky "hrozné" Traxxas rádio 27Mhz vybavené zapínáním světel, přepínáním uzávěrky diffu, a přepínáním 2 rychlostí.
První co mě zaujalo jsou opravdu obří kola jejich rozměry hovoří za vše - průměr 17cm, šířka 9,5cm, průměr ráfku 10cm. Celková váha jednoho kola je 340g.
Popravdě z kol jsem trochu zklamán, je vidět že jsou určeny hlavně pro pomalejší jízdu. Pneu jsou opravdu hodně měkké s výrazným i když ke své velikosti ne moc vystouplým vzorkem. IMHO při vetší rychlosti se budou nafukovat a v zatáčkách deformovat. Ráfky mě překvapily také, jejich stěna je celkem slabá, lakované na chrom jsou jen z venku zevnitř je čistý černý plast. Ring je sice šroubovaný na ráfek, ale jen na okrasu pneu je k ráfku klasicky lepená. Určitě v celku nejsou špatné, ale upřímně jsem čekal něco více.
Pro představu jejich velikosti, společné foto s RC4WD Crazy Krawler 2.2
Podvozek je konstrukční klasika od Traxxasu s podélně uloženými tlumiči a přepákováním, nezávislým zavěšením kol, více méně celoplastový, nutno podotknout již na první pohled kvalitní. Vše je bez vůlí, příkladně spasované a seřízené. A 100% funkční. Tlumiče chodí nádherně sametově a jednotlivá ramena mají obrovský zdvih.
Rozvor je 39cm a rozchod 37cm. Váha bez kol a baterii s elektronikou je 3200g.
Ve předu jsou 4 funkční diody
V zadu je 6 funkčních diod
Unašeče kol jsou modře eloxované Alu se zajímavým "lístečkovým" tvarem, který jde do ráfku
Pohled na motor, vodotěsný ESC s připojením 2 sad baterek, a zatěsněný příjmač.
Obří motor Titan 775 s Alu chladičem
Pohled na serva, 2 serva řízení obrácené do podvozku s vývodem na spodku, další 3 serva na 1. ovládání převodovky, 2. uzávěrku předního diffu, 3. uzávěrku zadního diffu.
Detail táhla zadní uzávěrky diffu a tlumičů.
Detail táhel uzávěrky předního diffu a řazení převodovky
Serva řízení a jejich táhla jsou zespodu chráněna ochranou klecí
Pohled na řízení, které ovládají 2 serva na každé straně jedno
Každý pack baterii má místo v uzavíratelném "boxu" vespodu podvozku přístupným z boku a krytým zavíráním. Tento prostor má na hoře "nasávací" a "odvětrávací" otvory s "nádechy" Tím je zajištěno chlazení baterii.
Podvozek s nasazenými koly, šířka náprav od vnější hrany k vnější hraně pneu je 45cm, světlá výška v základním postavení je 12cm.
Kastle je z kvalitního lexanu, opatřena efektním černým plastovým ochranným rámem a lemy blatníku, všechny tyto díly hezky pasují a jsou ke kastli přiroubovány. Na hoře jsou 4 "slepé" paraboly světel, které by neměl být problém osadit diodami. Ke kastli jsou dodané nenalepené polepy.
Rozměry kastle - délka 51cm, šířka 21cm, výška 25cm. Váha je 450g
Pohledy na Summita komplet s kastlí
Celková váha Summita bez baterii je 5010g :!:
Je to prostě MACEK
Zde v porovnání s RC4WD Copperhead a ukázky možnosti velkého křížení.
Můj celkový dojem je velice pozitivní, auto vypadá hodně dobře po stránce vzhledu a funkčnost je jasná.
Myslím, že je to ideální auto pro volný čas, kdy si ho dovedu představit s vyšperkovanou kastlí se scale detaily někde na hodně technické expedici, pro které má nejlepší předpoklady. Ale i na dráze či skocích, kde bych volil druhou základní kastli, kterou bych pro tuto příležitost nasazoval za vyšperkovanou expediční.
Summit určitě přinese majiteli spoustu zábavy a je jen na něm kam se sním pustí.
Toto je můj první pohled, který doplňuji krátkým videem
http://www.youtube.com/watch?v=kHQy6oPqHgY
Již teď se těším na pokračování od nytráka a Honzíka plné dojmů z ostrých jízdních testů doplněných spoustou fotek.
Tímto jim předávám slovo