1

Téma: TRAXXAS Summit

Ahoj,
jak už víte od nytráka Honzík se konečně dočkal a má svého mazla doma. Jelikož já sem byl ten kdo spáchal náležitosti kolem objednání, platby a vyzvednutí na poště byl jsem první komu se dostal do drápů :twisted:

No a zde s dovolením Honzy a nytráka přináším můj první pohled na toto auto.

Takže jaký je první dojem z auta po vybalení z krabice? "Kurňa to je velkýýýý" a druhý pohled? "fakt, že joooo nevěřím"   8O

Musím se přiznat že je to první model od Traxxasu, kterým vidím naživo.
Můj první dojem je hodně plastu, ale kvalitního.

Takže pánové vím, že je vás hodně, kteří se na něho těšíte! Tak zde je krátký fotoromán z prvních dojmů a mého pohledu:

Takže je pátek 17.00 přijíždím domu z práce a ve schránce oznámení o uložení balíku na poště, bez dobírky a zasílací pošta USA. Říkam si sakra,  to je fofr po 7 dnech od objednání na ebay je to doma a to jsem ještě o den později po zaplacení doplácel dopočtené poštovné takže v reálu 6 dní 8)

Letím na poštu a v duchu si říkám, není tam dobírka, je to rychle to bude bez cla, vyzvedávám to na poště a je to tak na balíku razítko bez cla  lol
"Amíci" bez toho abych je o to žádal Summita celého rozbalily dali do neoriginální noname hnědé krabice, všechny pytlíky s návodem, a klíči pootevírali, aby vše vypadalo, ne nově a na krabici udaly cenu 80 USD. Toto je standardní postup, jak ojebat mašinérii poplatků jak pro ně tak pro nás, ale Američani to nedělají, protože pokud jim na to přijdou dostanou tučnou pokutu. takže o toto ani nežádám, protože předem vím jak to dopadne. O to více mě překvapilo, že takto Summit dorazil 8O

Tak takto vypadala krabice s uloženým Summitem
http://farm4.static.flickr.com/3643/3301055748_9ca4a239a3.jpg

Obsah krabice zabral celý stůl lol
http://farm4.static.flickr.com/3568/3301052568_3a17afdc34.jpg

Klasicky "hrozné" Traxxas rádio 27Mhz vybavené zapínáním světel, přepínáním uzávěrky diffu, a přepínáním 2 rychlostí.
http://farm4.static.flickr.com/3495/3300217645_440af8ec0c.jpg

První co mě zaujalo jsou opravdu obří kola jejich rozměry hovoří za vše - průměr 17cm, šířka 9,5cm, průměr ráfku 10cm. Celková váha jednoho kola je 340g.
Popravdě z kol jsem trochu zklamán, je vidět že jsou určeny hlavně pro pomalejší jízdu. Pneu jsou opravdu hodně měkké s výrazným i když ke své velikosti ne moc vystouplým vzorkem. IMHO při vetší rychlosti se budou nafukovat a v zatáčkách deformovat. Ráfky mě překvapily také, jejich stěna je celkem slabá, lakované na chrom jsou jen z venku zevnitř je čistý černý plast. Ring je sice šroubovaný na ráfek, ale jen na okrasu pneu je k ráfku klasicky lepená. Určitě v celku nejsou špatné, ale upřímně jsem čekal něco více.
http://farm4.static.flickr.com/3532/3300227841_46355a950e.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3377/3301063216_3300b5ba7b.jpg

Pro představu jejich velikosti, společné foto s RC4WD Crazy Krawler 2.2
http://farm4.static.flickr.com/3391/3300221611_9ae66ff892.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3626/3301068836_70959c775a.jpg

Podvozek je konstrukční klasika od Traxxasu s podélně uloženými tlumiči a přepákováním, nezávislým zavěšením kol, více méně celoplastový, nutno podotknout již na první pohled kvalitní. Vše je bez vůlí, příkladně spasované a seřízené. A 100% funkční. Tlumiče chodí nádherně sametově a jednotlivá ramena mají obrovský zdvih.
Rozvor je 39cm a rozchod 37cm. Váha bez kol a baterii s elektronikou je 3200g.

http://farm4.static.flickr.com/3405/3300231031_2ec3a9cf81.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3404/3301056948_a8531defbe.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3490/3301045532_72c731bace.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3505/3300219105_8630f46f5d.jpg

Ve předu jsou 4 funkční diody
http://farm4.static.flickr.com/3493/3300231723_0699b5d301.jpg

V zadu je 6 funkčních diod
http://farm4.static.flickr.com/3487/3300237217_7f0390a1dd.jpg

Unašeče kol jsou modře eloxované Alu se zajímavým "lístečkovým" tvarem, který jde do ráfku
http://farm4.static.flickr.com/3321/3301062048_1dbec55433.jpg

Pohled na motor, vodotěsný ESC s připojením 2 sad baterek, a zatěsněný příjmač.
http://farm4.static.flickr.com/3313/3300237893_681169a55f.jpg

Obří motor Titan 775 s Alu chladičem
http://farm4.static.flickr.com/3414/3301059918_9ccfa1dc02.jpg

Pohled na serva, 2 serva řízení obrácené do podvozku s vývodem na spodku, další 3 serva na 1. ovládání převodovky, 2. uzávěrku předního diffu, 3. uzávěrku zadního diffu.
http://farm4.static.flickr.com/3662/3301044838_96e5966447.jpg

Detail táhla zadní uzávěrky diffu a tlumičů.
http://farm4.static.flickr.com/3608/3301047806_ca180ecb76.jpg

Detail táhel uzávěrky předního diffu a řazení převodovky
http://farm4.static.flickr.com/3573/3301065834_5536fa7ab0.jpg

Serva řízení a jejich táhla jsou zespodu chráněna ochranou klecí
http://farm4.static.flickr.com/3005/3301053358_7b7c7df9c9.jpg

Pohled na řízení, které ovládají 2 serva na každé straně jedno
http://farm4.static.flickr.com/3591/3300223807_4c40ab571c.jpg

Každý pack baterii má místo v uzavíratelném "boxu" vespodu podvozku přístupným z boku a krytým zavíráním. Tento prostor má na hoře "nasávací" a "odvětrávací" otvory s "nádechy" Tím je zajištěno chlazení baterii.
http://farm4.static.flickr.com/3588/3301054882_b5dfb2cc53.jpg

Podvozek s nasazenými koly, šířka náprav od vnější hrany k vnější hraně pneu je 45cm, světlá výška v základním postavení je 12cm.
http://farm4.static.flickr.com/3346/3301049010_b7781f42c9.jpg

Kastle je z kvalitního lexanu, opatřena efektním černým plastovým ochranným rámem a lemy blatníku, všechny tyto díly hezky pasují a jsou ke kastli přiroubovány. Na hoře jsou 4 "slepé" paraboly světel, které by neměl být problém osadit diodami. Ke kastli jsou dodané nenalepené polepy.
Rozměry kastle - délka 51cm, šířka 21cm, výška 25cm. Váha je 450g

Pohledy na Summita komplet s kastlí
http://farm4.static.flickr.com/3657/3300214473_00ca8b7a38.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3461/3301048358_18753722b4.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3535/3301046030_620a6264b8.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3606/3300232343_b7f2974da5.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3498/3300226581_11b18be261.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3648/3301051038_9ec99bd9a5.jpg

Celková váha Summita bez baterii je 5010g :!:
Je to prostě MACEK
Zde v porovnání s RC4WD Copperhead a ukázky možnosti velkého křížení.
http://farm4.static.flickr.com/3653/3301049588_bfcb16815d.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3036/3301067312_187f7aae0a.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3308/3301068200_3ae2d75810.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3406/3301066486_691dcab008.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3490/3301057878_0810555fe9.jpg

Můj celkový dojem je velice pozitivní, auto vypadá hodně dobře po stránce vzhledu a funkčnost je jasná.
Myslím, že je to ideální auto pro volný čas, kdy si ho dovedu představit s vyšperkovanou kastlí se scale detaily někde na hodně technické expedici, pro které má nejlepší předpoklady. Ale i na dráze či skocích, kde bych volil druhou základní kastli, kterou bych pro tuto příležitost nasazoval za vyšperkovanou expediční.
Summit určitě přinese majiteli spoustu zábavy a je jen na něm kam se sním pustí.

Toto je můj první pohled, který doplňuji krátkým videem
http://www.youtube.com/watch?v=kHQy6oPqHgY

Již teď se těším na pokračování od nytráka a Honzíka plné dojmů z ostrých jízdních testů doplněných spoustou fotek.

Tímto jim předávám slovo wink

2

Re: TRAXXAS Summit

K tomu neni co dodat. Preju hooodne zabavy! wink

3

Re: TRAXXAS Summit

Jako "Esavagista" říkám - perfektní kára, ať slouží wink

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video

4

Re: TRAXXAS Summit

Já plynule navážu s dojmy jak z rozbalování, tak z prvních jízdních testů.

Už tady zaznělo a asi ještě mnohokrát zazní že Summit je OPRAVDU velký model.
Kdo viděl standartní REVO nebo E-revo ví, ostatním jen řeknu že 1/8 se vším všudy plus něco málo navíc. I když málo... Obrovská kola která z čela nedokážu obejmout, masivní nárazníky vepředu i vzadu, nádherně zpracovaná kastle.

A pohled pod kapotu je snad ještě krásnější. Pro REVO klasické horizontálně uložené olejové tlumiče, vahadla LONG Trawel, všechno v uhlíkatém plastu případně modrém eloxu. Motor velký jako pěst dospělého muže,  masivní lože motoru s chladičem, vodiče vedené dvojitě, voděodolná a podle videí od amerických bratrů skoro vodotěsná elektronika. Každý detail na Summitu doslova křičí o kvalitě a pečlivosti stejně jako o brutálním výkonu.

Nejzajímavější je přední část podvozku kde jsou namačkána serva řízení, klasicky dvě spojená pod šasi táhly, servo řazení a dvě serva ovládání uzávěrek diferenciálů. Velice příjemně mne překvalila konstrukce ovládání řazení, kdy servo samo jen "předepíná" pružinu ktrá teprve když se převod odlehčí zařadí příslušnou rychlost, čímž velice pěkně nahrazuje synchronizaci a znemožňuje řazení v záběru, kdy by při přeřazení mohlo dojít k poškození převodovky.

Ovládání uzávěrek diferenciálu je třípolohovým přepínačem, kdy v poloze 1 jsou oba diferenciály otevřené, poloha 2 znamená jeden, defaultně přední dif. zavřený a poloha 3 oba uzavřené. Který diferenciál se bude v poloze 2 uzavírat je možné změnit na "rozdvojce" která je u přijímače.

5

Re: TRAXXAS Summit

Jezisi to je veliky! Ono se to na promo videich vubec nezdalo?! Diky za super recenzopreview :-) 5 kilo je ale fakt drsny :-D

6

Re: TRAXXAS Summit

Nojono...sedám do auta a zajedu na kafe a obhlídnout tu krasomilu big_smile Je to prostě trochu jiný Revo s několika technickými finesami co tenhle model řaděj úplně do jiné dimenze a proto bude vyjímečnej to je bez debat big_smile Prostě na řádění to nebude mít chybu...už se těším až ho protáhne Jéňa v rokli tam si myslím bude na co koukat lol

7

Re: TRAXXAS Summit

Když jsme konečně vytáhli Summita ven, použili jsme veškerý terén který bylo možno najít. Na focení se taky dostalo, ale až na konec, protože kdo by si bral na první jízdu foťák, nedej bože kameru...  :oops: Navíc fotky nemám já ale Honzík a ten se ještě nezaregistroval. Tak budu vyprávět.

Na asfaltu s otevřenými dify jede naprosto parádně, v zatáčkách se sice naklání ale nedokázali jsme ho "otočit na boudu" ani úmyslně. Když jsou diferenciály zavřené je velmi nedotáčivý, což se dalo čekat, že?
Při jízdě na uježděném nebo rozbředlém sněhu se hodně projeví zavření předního diferenciálu, model je sice nedotáčivější, ale v přímém směru se hodně zklidní.
Ježdění v hlubokém sněhu nemá chybu, Summit má hodně velká kola a široké pneumatiky, takže se ani moc neboří. Výkon motoru je také hodně znát ale přece jen jsou jasné limity za které se nedá jít. I tak zvládá s přehledem mokrý sníh hluboký cca 15cm.

Nejdokonalejší vlastnost Summita je řazení a uzávěrky, prostě jede s otevřeným diferenciálem, výborně manévruje, když je třeba zavřu si jedním pohybem jeden nebo oba diferenciály, stejně je i otevřu. To samé i rychlosti, kam nevyleze na jedničku, tam vyskočí na dvojku.

Hodně mě bavilo ježdění z ulice do lesa, kdy na okraji ulice vyznikla díky radlici sypače taková ta typická mulda. Rozjezd na dvojku po asfaltu, skok, v letu podřadit, po dopadu hned tradá pomalu sněhem dál. když tak zavřít dif a znova a znova.

Jízdní čas při opravdu pestrém ježdění, dvojka, jednička, lesem, po louce, po asfaltu, se pohybuje na akupack Nosram 4600mAh někde okolo hodiny, což je docela příjemná hodnota.

Další informace a model k vidění určitě budou, už teď ale můžu odpovědně prohlásit že kdo hledáte univerzál na ježdění kdekoliv a nevadí vám trochu větší kousek, lze jen doporučit.

8

Re: TRAXXAS Summit

Co se rokle týče, shodujeme se já i Soyer že tam to bude docela nuda.

Přece jenom je to obrovský. Axík vedle Summita vypadá jako chudej příbuznej. Taková malá vychrtlina.
Ale kdekoli jsme byli, tatínkové a synci libovolného věku zapomínali sáňkovat a fascinovcaně zírali.

Na kafe nejezdi, Samce si Honza odvlek domů. A když říkam odvlek tak doslova. Naložit ho do Ladovky nebylo nic lehkýho. lol Musel jet na zadní sedačce. Jen doufam, že Honza už má aspoň ty fotky nahraný.

9

Re: TRAXXAS Summit

slint slint

parada..ale  sem tam trochu prehanis ne smile

motor jako pest dospeleho muze ehm..prumer cca 42/43mm

mam v maxovi dva motory http://www.e-maxx.cz/fotky/testovani-kershaw-970 velikosti 970, coz je prumer 46-47mm a porad to neni teda pest dospeleho muze smile)))

dale nafukovani pneumatik se taky nekona, gumy tehle velikosti, mam je na maxovi. cca 170mm, se nafukuji kdy to jde poznat od cca 50km/h, tolik summit neda, je prevodovany a vykonem delany na pomalejsi jizdu

10

Re: TRAXXAS Summit

Slíbené video je zde
http://www.youtube.com/watch?v=kHQy6oPqHgY

11

Re: TRAXXAS Summit

Je to krásný stroj... ze srandy jsem se zkusil pídit po Titanech 775 zda se nedají koupit a prd velebnosti, anebo hledám špatně. Výrobcem je Mabuchi motor stejně jako u Titanů v E-Maxxovi. Screen z jejich katalogu:

http://www.postimage.org/gx1jENhS.jpg

Vyznačil jsem v něm jaké pravděpodobně jsou Titany v Maxxovi a v Summitovi.  Hlavně v tom katalogu je plno parametrů což není k zahození.

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

12

Re: TRAXXAS Summit

a odkud se daji teda tyhle motory koupit? A ještě se zeptám kam chodíte v Českých Budějovicích jezdit, je někde nějaká trať na off-road?

13

Re: TRAXXAS Summit

tak vám pánové děkuju za poslintanou klávesnici a neodbytnej hlásek vzadu v hlavě, kterej řve "dělééj...kup si to...no tak dělééj"
jak už se ozvalo víckrát...čumim jak je to velký...obzvlášť porovnání kola s 2.2 mě dostalo:)
máte možnost porovnat, jak je to s rychlostí? km/h mi asi nic moc neřeknou, takže třeba srovnat rychlost na dvojku s E savíkem, nebo Finalem a na jedničku třeba s Axíkem...jenom pro představu...díkes

14

Re: TRAXXAS Summit

tak vám pánové děkuju za poslintanou klávesnici a neodbytnej hlásek vzadu v hlavě, kterej řve "dělééj...kup si to...no tak dělééj"
jak už se ozvalo víckrát...čumim jak je to velký...obzvlášť porovnání kola s 2.2 mě dostalo:)
máte možnost porovnat, jak je to s rychlostí? km/h mi asi nic moc neřeknou, takže třeba srovnat rychlost na dvojku s E savíkem, nebo Finalem a na jedničku třeba s Axíkem...jenom pro představu...díkes

stock summit by mel jet neco mezi 20-25milema, stock maxx/revo cca 30mph, v realu maxx i revo jednou o neco pomaleji

15

Re: TRAXXAS Summit

mno moc rychle jezdit urcite nebude... kdyz rika ze na 4600 pack jezdi hodinu... navic vzhledem k tomu ze to auto vazi i s baterkama snad 6 kilo, jestli jsem pochopil dobre, tak ani neni mozne aby to jezdilo buh vi jak rychle. Neni to auto na rychlost hold.

16

Re: TRAXXAS Summit

mno moc rychle jezdit urcite nebude... kdyz rika ze na 4600 pack jezdi hodinu (neprehani trochu ? smile )... navic vzhledem k tomu ze to auto vazi i s baterkama snad 6 kilo, jestli jsem pochopil dobre, tak ani neni mozne aby to jezdilo buh vi jak rychle. Neni to auto na rychlost hold.
nojo, kdyz on ten edit a citovat je tak blizko u sebe smile

17

Re: TRAXXAS Summit

Nepřehání, jen to měřil podle hodinek, ne stopkama a jak psal, bylo to smíšená jízda, takže se podle toho nedá nic moc dedukovat.  Až bude počasí, stopneme výdrž na dráze v Pištíně.

18

Re: TRAXXAS Summit

Protože se nějakou záhadou ztratil první příspěvek šťastného majitele,

http://img2.rajce.idnes.cz/d5/1/1686/1686419_53145f866a3a06a14918e8088ea2f79d/images/100_0088.JPG

Dovolím si dát sem aspoň odkaz na fotky z prvního venčení Summita.
Když jsme jezdili, neměli jsme foťák a nebyla síla která by nám zavřela huby a uklidnila ruce, proto nejsou fotky "akční" a nemáme video. Budeme se snažit to příště napravit.
http://zvana.rajce.idnes.cz/TRAXXAS_SUMMIT/#album

19

Re: TRAXXAS Summit

Ty vole já to fakt chci lol
Jinak kdyby ste to nevěděli kdo je to hovado co m á kastli summita na květáku tak to je Jarda Nytrák Švestka....jo jo je to von  lol

20

Re: TRAXXAS Summit

Škoda, tak už nebudeme se známým první kdo ho budou mít  wink
Ale určitě se také podělíme o nějake ty fotečky a videa.... Nemužeme se dočkat. big_smile

21

Re: TRAXXAS Summit

Moc pěknej stroj kluci!!! Tiše závidím wink

22

Re: TRAXXAS Summit

Malej dotaz.Přepájeli jste originál konektory na 4mm trubičky,či samce??Díky za odpověď.Miloš.

23

Re: TRAXXAS Summit

Beru zpět.Prohlédl jsem si fotku-máte tam originální konektory. lol

24

Re: TRAXXAS Summit

Na fotkách v první sérii jsou originály, ve druhý už je naše úprava.

http://img2.rajce.idnes.cz/d5/1/1686/1686419_53145f866a3a06a14918e8088ea2f79d/images/100_0118.JPG

Použili jsme komplety, G4 samec-samice v nezáměnný postýlce. Splňuje to jak naše představy o proudový zatížitelnosti, tak nemožnost zkratu nebo přepólování akupacku.
http://www.rcm-pelikan.cz/b2b/products/8GR40064/s_0.jpg

25

Re: TRAXXAS Summit

Samozřejmě také velká gratulace a mnoho radosti s novým mazlíčkem.Miloš.