76

Re: MČR pro osmnáctiny

Petře,podle nového systému,počítá p. Strupek pouze rozjížďky,finále se počítá nadále postaru,aspoň,tak to bylo na posledním mistráku v Praze,takže pořadí je trošku jiné,počkej si, až to p. Strupek uveřejní. lol

hehe, to dobrý, počítat každou půlku závodu jiným systémem  big_smile  big_smile
To jsem teda zvědavej, jak to vlastně dopadlo  big_smile

77

Re: MČR pro osmnáctiny

No, bohužel je to tak,ty jsi nebyl na vyhlašování výsledků po závodě?Ono je potřeba,aby byl někdo v odborné sekci za osmnáctiny.Chlapi navrhovali mě,ale jak víš,tak já to dělat nemůžu,protože mám dvě zaměstnání.Zrovna dnes, bylo zasedání odborné komise v Brandýse nad Labem,byl jsem tam pozván,ale nemohl jsem,dnes jsem jezdil s autobusem na lince,od rána až do 18.00.Já si musím brát dovolenou i na závody,protože pracuji o sobotách i nedělích.
A dokud nebude nikdo v komisi,tak musíme vzít za vděk tomu co je,abychom se vůbec svezli. lol

78

Re: MČR pro osmnáctiny

Chlapi navrhovali mě,ale jak víš,tak já to dělat nemůžu,protože mám dvě zaměstnání.

To je škoda Karle, že to nemůžeš dělat. Byl bys určitě tím správným člověkem. Ale plně to chápu, dneska se člověk musí smekat a na hobby je někdy málo času a někdy i málo financí. Je tedy otázka koho tam navrhnout? Komu půjde opravdu o zdar téhle kategorie bez ohledu na prodejnost modelů, či příslušenství, či o zisk. Taky by to měl být někdo kdo bude ještě pořád v hloubi duše modelář, aby bylo zastání i pro těch posledních pár nadšenců co auta stavějí doma. Je to asi jediná kategori kde to zatím jde a kde je možné postavit rovnocenné modely. Pokud máš nějaký tip, tak ho případně navrhni, ať se to má šanci pohnout vpřed. big_smile

79

Re: MČR pro osmnáctiny

Pokud tady v Čechách nevznikne několik silnějších skupin zaměřených na tohle měřítko, které se budou chtít utkávat v závodech, tak se asi nic nezmění a budeme muset být rádi za jakýkoliv závod na desítkovém oválu.  big_smile

Jako potenciální pořadatel závodů mám vyřešené prostory, organizační štáb, sponzory, ale oříškem je časomíra. Jak by to šlo vyřešit?

80

Re: MČR pro osmnáctiny

.... ale oříškem je časomíra. Jak by to šlo vyřešit?

Podobný problém máme asi viacerí, jonas mi dal typ na toto:  www.rc.zlin.cz . Cenovo je to veľmi priatelne a ku spoľahlivosti by sa mohli vyjadriť majitelia. wink

81

Re: MČR pro osmnáctiny

Tento kontakt jsem také objevil, tak jsem napsal p. Matyášovi a uvidím, jaká bude odpověď?

82

Re: MČR pro osmnáctiny

Ak ťa môžem poprosiť tak ju prepošli i mne wink

83

Re: MČR pro osmnáctiny

tak konecne jsou na webu vysledky MCR, ze je tam zas par nesmyslu uz po lonsku neprekvapuje... :-|

84

Re: MČR pro osmnáctiny

tak konecne jsou na webu vysledky MCR, ze je tam zas par nesmyslu uz po lonsku neprekvapuje... :-|


Prosím, můžeš být konkrétnější? Třeba i na můj email. Opravdu bych se chtěl někdy dopátrat jaký kompromisní modul by byl pro mistrovský závod přijatelný pro většinu zapálenců. Dík.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

85

Re: MČR pro osmnáctiny

Díky za reakci a plně ji respektuji. Ostatní v "emailu" nebo osobně.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

86

Re: MČR pro osmnáctiny

pro me idealni pravidla: http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=690&kategoria=690&Xnet_Session=ed55f31d2b62343351108998e3c04212

nikde jsem nevidel omezeni podvozku, 2wd, 4wd,... nic. Nekontroloval jsem jestli se jine nez Xray podvozky vejdou do sirky - nicmene s tim by se dalo soupnout.
nemlatte me, jen se mi to libi  8)

+- podobne to jezdime na Valassku

Zda se mi nesmyslne omezeni motoru u OPEN.
400 tam asi nikdo neda, to je jasne - ale prozatim je 1:18 jedina moznost, jak si zajezdit se stridavym motorem. A neni to kvuli vykonu, ale kvuli zivotnosti. A podle mne neni daleko doba, kde na "uhlikach" nikdo jezdit nebude.

87

Re: MČR pro osmnáctiny

Na základě tel. ohlasů na navrhnutou anketu a možné realizaci v rámci hesla "sami sobě", bych si dovolil anketní otázky doplnit:

1) Jakou variantu M ČR "18" bys preferoval?
a) samostatný jednodenní závod
b) společný jednodenní závod s "10"
c) samostatný dvoudenní závod (víkendový)
d) společný dvoudenní závod s "10" (víkendový)

2) V případě konání jednoho mistrovského závodu pouze pro "18":
a) zúčastnil by ses ho, kdyby se konalo někde na ose Ostrava - Zlín?
b) zúčastnil by ses ho, kdyby se konalo někde na ose Trutnov - Praha - Kolín?
c) zúčastnil by ses ho, kdyby se konalo kdekoli v ČR?

3) V případě nevypsání oficiálního M ČR pro "18" zúčastnil by ses neoficiálního M ČR na Ostravsku v termínu duben - květen 2006?
a) ano
b) ne

Odpovědi můžete psát třeba ve formátu: číslo otázky písmeno odpovědi.
Např.: Anketa MiKy: 1a, 2c, 3b

Děkuji za účast v anketě a podklady budou určitě sloužit funkcionářům/pořadatelům při plánování a realizaci záměrů.

1)jakoukoliv, hlavne aby byla
2)c
3)a

88

Re: MČR pro osmnáctiny

No vidíte,jak se debata konečně,krásně rozjela.V leččes souhlasím s luisem0 a celkem to vystihl.Také jsem pro šestičlánek,300 motor a mechovky,v tom se začínáme shodovat.Koncepce aut bych nechal volné.Luis, mi totíž včera na zkoušku, půjčil po žávodě jeho dvoukolku a musím konstatovat,že se s tím jede opravdu skvěle,funguje to jak dvanáctina a pokud se dobře naladí,tak Xray,bude mít problémy.Tak tady by byla také shoda.Teď jde o ty tratě,ale to už bych nechal na pořadateli. wink

? proc stale lpite na komutatorovych motorech ?

89

Re: MČR pro osmnáctiny

...

? proc stale lpite na komutatorovych motorech ?

az nas nekdo pojede s brushless, zacnem o nem uvazovat, viz diskuse v nekolika vlaknech na tomto webu  8)

90

Re: MČR pro osmnáctiny

...

? proc stale lpite na komutatorovych motorech ?

az nas nekdo pojede s brushless, zacnem o nem uvazovat, viz diskuse v nekolika vlaknech na tomto webu  8)

Ale ja a muj bratr JEDEME stridaky, zatim sbirame zkusenosti a na pristi sezonu uz chystame dalsi auto (samozrejme se stridakem) pro meho syna. Petr Benda na 1.kole neofiko MCR jel take stridaka (takze ze 13 aut byla 3 se stridakem)
Je potreba to vychytat a pokud pravidla omezi motory pouze na uhliky, tak to nevychytame a nikdo stridaky nepojede, pak o tom NEZACNETE UVAZOVAT a zustaneme v dobe Krale Klacka. Kdyz se podivame na stranky 18nactin ve statech, tak tam uz v podstate jiny motory nez stridaky a jiny baterky nez liPo nenajdete.
Takze podle mne je strasne dobre, ze na letosnim neofiko MCR nejsou stridaky zakazany, timpadem se JEDOU a proto jsem se ozval!
UZ JE TREBA O BRUSCHLESS UVAZOVAT a je PITOMOST JE ZAKAZOVAT.

91

Re: MČR pro osmnáctiny

....


ja bych to tak dramaticky nevidel, na tech 5-8 zavodu co za rok dam nemam duvod do toho investovat NOVE penize: mam regulator za 1200Kc (+/-), motor za 180Kc, nijak do nej nezasahuji, necistim a zatim na ten typ trati co jsem jel byl  v pohode - proste NEMAM DUVOD proc menit. Navic se mi nelibi tvar regulatoru a tim i ulozeni v autech. Co se tyka LiPol... jo ty se mi libi, ale zase to je o investici radove od 200Kc do xxx tisic za nabijecku + docela velke penize za baterie. Takhle jedu GP1100 za 380 Kc a jsem spokojen.

Chapu, ze nove prichozi koupi brushless, ale pro ty co to uz jezdi jsou to dalsi penize...

btw, nikde jsem nepsal, ze je chci zakazat - at si tam kdo chce da klidne atomovku :-)

92

Re: MČR pro osmnáctiny

Souhlasím s Tomášem, nevidím v osmnáctinách důvod stříďáky zakazovat či omezovat, ale taky nevidím důvod proč se do toho honem hnát. Tahle kategorie (ony určitě i ty další) je dost o rukách a pokud by se závody jeli na tratích odpovídajících osmnáctinám, tak jak se o tom tady také diskutuje, tak ten výkon stříďáku jistě nebude tak podstatný. Navíc tahle kategorie má provozně tak nízké náklady, že úspora uhlíků či vlastně motorů není až tak podstatná. Ale aby to nevyznělo špatně, znovu říkám že souhlasím s povolením stříďáků v osmnáctinách.  Lipolky jsou určitě fajn, ale zase platí to co napsal Tomáš, je to taky trochu o financích. Obávám se že lipolky a stříďák udělají z relativně levné kategorie něco jiného. Mimochodem, zajímalo by mne jaká je životnost lipolek v autě, ví to někdo? big_smile

93

Re: MČR pro osmnáctiny

Souhlasím s Tomášem, nevidím v osmnáctinách důvod stříďáky zakazovat či omezovat, ale taky nevidím důvod proč se do toho honem hnát. Tahle kategorie (ony určitě i ty další) je dost o rukách a pokud by se závody jeli na tratích odpovídajících osmnáctinám, tak jak se o tom tady také diskutuje, tak ten výkon stříďáku jistě nebude tak podstatný. Navíc tahle kategorie má provozně tak nízké náklady, že úspora uhlíků či vlastně motorů není až tak podstatná. Ale aby to nevyznělo špatně, znovu říkám že souhlasím s povolením stříďáků v osmnáctinách.  Lipolky jsou určitě fajn, ale zase platí to co napsal Tomáš, je to taky trochu o financích. Obávám se že lipolky a stříďák udělají z relativně levné kategorie něco jiného. Mimochodem, zajímalo by mne jaká je životnost lipolek v autě, ví to někdo? big_smile

Souhlasim s nazorem, ze vykon motoru v tomto pripede neni az to nejdulezitejsi a fakt, ze pravidla pro 18nactiny jsou hodne volna a umoznuji stridavy motor, rozhodl o tom, ze jsme se pustili do tedle kategorie. Co se tyka LiOn a LiPo, mam uz sve zkusenosti. LiPo jsou hodne lehke a auto ma tendenci jit prez strechu (mam e-teky 2pack 1200HD), pouzite LiOn 1400 ze starych mobilu (2pack) uz jsou tezsi, ale stale je to prilis lehke. Ale na parketach je to SUPER. Vetsi a tezsi LiPo clanky (?az 3200?) ktere by se tam vesly, jsem nezkousel, protoze je nemam. Co se tyka pouzitelnosti, tak moje paky maji za sebou cca 30 cyklu do auta a 100 cyklu pro letadlo. LiPo se nenafukuji a lion take prezily. Ma to tu vyhodu, ze vydrzi pomerne dlouho a na treningu se to hodi. Nabijeji se sice take dlouho, ale to mi nevadi, protoze je nabijim doma prez noc. Odhaduju, ze velke clanky LiPo KoKam HD od 2000 (20C) nahoru musi vydrzet (neni to ani tak o vybijeni ... 40A trvale je opravdu hodne, jako o nabijeni - NESPECHAT, NEPREBIJET) a na trening by byly super. Co se tyka pouziti na zavodech, povazuju omezeni na 6clanek za vyhovujici - na tech 5 (a urcite i 8 min.) to je tak akorat. 2 clanek LiPo ma 8.4V, tedy jako 7clanek a to bych povazoval pro 18nactinu za maximum.

94

Re: MČR pro osmnáctiny

VLADINEK: Nečteš si soukr. zprávy?!?!

95

Re: MČR pro osmnáctiny

Vladimek napsal:".......... Co se tyka pouziti na zavodech, povazuju omezeni na 6clanek za vyhovujici - na tech 5 (a urcite i 8 min.) to je tak akorat. 2 clanek LiPo ma 8.4V, tedy jako 7clanek a to bych povazoval pro 18nactinu za maximum.[/quote]"


Musím tě popravit. Dvoučlánek Li-Pol nemá napětí 8,4V(to je těsně po nabití).
Jeho jmenovité napětí je 7,4V,což odpovídá zhruba šesti článkům NiMh nebo NiCd.
Podle mého názoru je sedmičlánek zbytečně moc.Kor když,jak ty říkáš,se auto v zatáčkách převrací.
Já jezdím kombinaci motor-300 a 2x Li-Pol(E-Tech 1250 mAh) a auto sedí jako přibité.To převracení je podle mého o těžišti. Každá desetina milimetru je hodně důležitá.

96

Re: MČR pro osmnáctiny

Otázka počtu článků nemusí být taky tolik podstatná, protože pokud vím jel třeba Acid na posledních dvou závodech osmnáctin s pětičlánkem a určitě nebyl v poli poražených. Stejně tak si vzpomínám že na loňském MČR v Prostějově byl na druhém místě model s pětičlánkem. Přestože ten jeden článek dolů znamená cca 3 - 5 tisíc na otáčkách motoru mínus (pokud platí že třístovka točí při 7,2V nějakých 27000-30000), což určitě není zanedbatelné. Opět to je jenom důkaz toho, že jde především o ruce. Nicméně určitě tu jsou i další faktory jako výběr mechovek, těžiště modelu atd. Osobně si myslím že hrají možná větší roli než typ motoru či počet článků. Stříďák nebo sedmičlánek sám o sobě nikomu závod nevyhraje. big_smile
Nicméně jsem pro šestičlánek NiMh (NiCd) nebo 2x lipol a pro motor velikosti "300" včetně stříďáků. wink
To znamená minimální omezování, časem se určitě ukáže co je výhodnější.

97

Re: MČR pro osmnáctiny

Souhlasím s Tvým názorem na motor a počet článků.

98

Re: MČR pro osmnáctiny

Doufám že to tak bude i u ostatních zainteresovaných, ať se může konečně v pohodě jezdit společně kdekoliv bez nesmyslných omezování. big_smile
Třeba se nakonec podaří to co tyhle modely mají plnit a to je rozšíření počtu "postižených". wink

99

Re: MČR pro osmnáctiny

Taktéž spohlasím s počtem článků a motory,jak uvedl Luis,je to velice rozumné. lol

100

Re: MČR pro osmnáctiny

A chlapi,přihlašujte se on line na mistrák do Třebíče na prosinec,zatím jsme tam v osmnáctkách 4 jezdci.Díky. lol