Souhlasím s Tomášem, nevidím v osmnáctinách důvod stříďáky zakazovat či omezovat, ale taky nevidím důvod proč se do toho honem hnát. Tahle kategorie (ony určitě i ty další) je dost o rukách a pokud by se závody jeli na tratích odpovídajících osmnáctinám, tak jak se o tom tady také diskutuje, tak ten výkon stříďáku jistě nebude tak podstatný. Navíc tahle kategorie má provozně tak nízké náklady, že úspora uhlíků či vlastně motorů není až tak podstatná. Ale aby to nevyznělo špatně, znovu říkám že souhlasím s povolením stříďáků v osmnáctinách. Lipolky jsou určitě fajn, ale zase platí to co napsal Tomáš, je to taky trochu o financích. Obávám se že lipolky a stříďák udělají z relativně levné kategorie něco jiného. Mimochodem, zajímalo by mne jaká je životnost lipolek v autě, ví to někdo?
Souhlasim s nazorem, ze vykon motoru v tomto pripede neni az to nejdulezitejsi a fakt, ze pravidla pro 18nactiny jsou hodne volna a umoznuji stridavy motor, rozhodl o tom, ze jsme se pustili do tedle kategorie. Co se tyka LiOn a LiPo, mam uz sve zkusenosti. LiPo jsou hodne lehke a auto ma tendenci jit prez strechu (mam e-teky 2pack 1200HD), pouzite LiOn 1400 ze starych mobilu (2pack) uz jsou tezsi, ale stale je to prilis lehke. Ale na parketach je to SUPER. Vetsi a tezsi LiPo clanky (?az 3200?) ktere by se tam vesly, jsem nezkousel, protoze je nemam. Co se tyka pouzitelnosti, tak moje paky maji za sebou cca 30 cyklu do auta a 100 cyklu pro letadlo. LiPo se nenafukuji a lion take prezily. Ma to tu vyhodu, ze vydrzi pomerne dlouho a na treningu se to hodi. Nabijeji se sice take dlouho, ale to mi nevadi, protoze je nabijim doma prez noc. Odhaduju, ze velke clanky LiPo KoKam HD od 2000 (20C) nahoru musi vydrzet (neni to ani tak o vybijeni ... 40A trvale je opravdu hodne, jako o nabijeni - NESPECHAT, NEPREBIJET) a na trening by byly super. Co se tyka pouziti na zavodech, povazuju omezeni na 6clanek za vyhovujici - na tech 5 (a urcite i 8 min.) to je tak akorat. 2 clanek LiPo ma 8.4V, tedy jako 7clanek a to bych povazoval pro 18nactinu za maximum.